טויוטה יאריס זוכה בתואר מכונית השנה באירופה

טויוטה יאריס זוכה בתואר מכונית השנה באירופה

 

21 שנים אחרי שהיאריס הראשונה קטפה את התואר "מכונית השנה של אירופה", היאריס החדשה עושה זאת בשנית. 59 עיתונאי רכב מרחבי אירופה קבעו: "טויוטה עוקפת את כולם בסיבוב, כולל את שבע הפיינליסטיות וגורפת את התואר הנחשק – מכונית השנה באירופה".

 

בשל משבר הקורונה האירוע התקיים השנה באופן מקוון, וההכרזה התבצעה באינטרנט. בכל שנה עיתונאי הרכב מדרגים את כלי הרכב על פי פרמטרים מוגדרים מראש: נוחות, שימושיות, בטיחות, צריכת דלק, עיצוב, ידידותיות לסביבה, נסיעה על הכביש, ביצועים, תמורה למחיר, חדשנות טכנולוגית, עיצוב ושביעות רצון כללית מהרכב. בכל אחת מהקטגוריות העיתונאים מעניקים ציון לרכב, כאשר שקלול הציונים הללו קובע מי המוביל.

 

שומרים על הסביבה: יתרון גבוה לכלי רכב בהנעה חלופית לבנזין

 

השנה, התחרות הייתה צמודה במיוחד בין כלי הרכב המונעים בהנעה חשמלית בלבד, היברידית ואפילו מתחרה אחת בהנעת מימן. טויוטה יאריס ההיברידית הצליחה להרשים את השופטים ולעבור אפילו מספר דגמים של רכבי יוקרה כמו BMW ואאודי.  

 

ליאריס החדשה היה יתרון בולט בתחום זה. טויוטה מאז ומתמיד נחשב לחלוצה של כלי הרכב ההיברידיים כאשר יצרה את הפריוס ההיברידית הראשונה. רק נציין כי היאריס, בחלק מהמדינות בעולם, מכונה כיום 'פריוס C'.

 

שופטים מאירופה מצדיעים למצוינות היפנית

 

הניצחון של רכב יפני מרהיב, במיוחד לאור העובדה שהרכב השופטים ברובו מגיע ממדינות שבהן קיימות יצרניות המותגים הגדולים הנוספים כמו: גרמניה, איטליה וצרפת אשר שולחות שישה עיתונאים כל אחת לתחרות.

 

המפרט הטכני של היאריס החדשה

 

מכונית היאריס החדשה מגיעה עם מנוע 1.5 סמ"ק וצריכת דלק ממוצעת מפתיעה במיוחד שעומדת על 35.7 ק"מ לליטר. הרכב זכה לדירוג של חמישה כוכבים במבחני הריסוק, והוא מגיע להספק מרבי של 116 כ"ס ב־5500 סל"ד, ומומנט מרבי של 12.2 קג"מ ב־4800 סל"ד. הוא מאיץ תוך 9.7 שניות מ־0 ועד ל־100 ק"מ.

 

היאריס מאובזר במערכות בטיחות מהשורה הראשונה, כיאה לטויוטה, הכוללות: שמונה כריות אוויר, בקרת יציבות אלקטרונית, בלימת חירום אוטונומית, זיהוי הולכי רגל, התרעת עייפות, זיהוי תמרורים, אורות גבוהים אוטומטיים ובקרת סטיה מנתיב עם היגוי אוטומטי. הוא מגיע עם אבזור מפנק הכולל מסך מולטימדיה בגודל של 7 או 8 אינץ' (בהתאם לרמת הגימור) ואפשרות לחלון גג ברמת הגימור המתקדמת.

 

לאחר הניצחון המוחץ של היאריס, הודה נציג החברה לשופטים וציין לשבח את המומחים של טויוטה, שהשיקו את הדגם הקרוב לשלמות, בעבודה קשה ומאומצת כיאה למורשת ולחזון של טויוטה. הרכב כיום הוא אחד מהנמכרים ביותר באירופה, והצרכן המקומי בהחלט מיישר קו עם דעותיהם של מרבית עיתונאי הרכב הבכירים, שהעניקו ליאריס את הציון הגבוה שכל כך מגיע לו.

 




צור קשר

ידוע לי כי הפרטים שמסרתי לעיל יכללו במאגר המידע של יוניון מוטורס בהתאם למדיניות הפרטיות של החברה

* שדה חובה
מבצעים הזמנת נסיעת התרשמות הזמנת טיפול דרכי יצירת קשר נגישות