טויוטה היילנדר או ראב 4

טויוטה היילנדר או ראב 4

 

בקטגוריית רכבי פנאי-שטח טויוטה היילנדר וטויוטה ראב 4 הינם הרכבים המובילים. יחד עם זאת, יש ביניהם הבדלים שהופכים כל אחד מהם למתאימים יותר עבור נהגים שונים. במאמר זה נשווה ביניהם בקצרה.

 

מקומות ישיבה ומימדי הרכב

 

ההבדל הבולט ביותר בין ההיילנדר לראב 4 הוא מספר מקומות הישיבה. בעוד ההיילנדר הוא רכב ארוך שמכיל שלוש שורות של מושבים עם שבעה מקומות ישיבה בסך הכל, הראב 4 כולל חמישה מושבים בלבד. לכן, ההיילנדר יתאים יותר למשפחות מרובות ילדים, לבעלי עסקים המסיעים עובדים ולכל מי שזקוק למרחב גדול יותר ברכב. לעומת זאת, הראב 4 מתאים למי שמחפש נוחות רבה יותר בעיר וזקוק לרכב שהוא מצומצם יותר בגודלו. בעוד ההיילנדר הוא באורך של 496.6 ס"מ, אורכו של הראב 4 - 460 ס"מ. 

 

המנוע והביצועים

 

שני כלי הרכב הללו כוללים בדיוק את אותו נפח מנוע העומד על 2,487 סמ"ק. עם זאת, קיים הבדל בהספק של כל רכב. בהיילנדר תקבלו בגרסה ההיברידית 244 כ"ס ב-6,000 סל"ד בעוד בראב 4 תקבלו 218 כ"ס ב-5,700 סל"ד. גם במומנט המירבי ישנו הבדל קל: 27.5 קג"מ ב-4,400 סל"ד לנוסעים בהיילנדר, בעוד הנוסעים ב - RAV4 יחוו 22.5 קג"מ ב-3,600 סל"ד. מי שמחפש מעט יותר עוצמה בהחלט ימצא אותה בהיילנדר.

 

תא המטען

 

מבחינת תא המטען, נפח תא המטען של ההיילנדר עומד על 241 ליטרים בלבד, בעוד ה-RAV4 מציע תא מטען רחב שמאפשר למלא אותו בשתי עגלות תינוק, סחורה ולא מעט מזוודות. נפח תא המטען שלו הוא יותר מכפול מתא המטען של ההיילנדר ועומד על 580 ליטרים. אם אתם זקוקים לתא מטען גדול בתמורה למרחב קטן יותר ברכב, ה-RAV4 היא הבחירה המוצלחת עבורכם.

 

תג המחיר

 

היות ומדובר בשני כלי רכב שאינם באותו הסגמנט, והראב 4 נחשב לקומפקטי בהשוואה להיילנדר, גם המחיר בהתאם. על גרסת האקסקלוסיב של ההיילנדר מודל 2021 תשלמו כיום כ-305 אלף שקלים על, כאשר ראב 4 מגיע עם תג מחיר צנוע יותר שעומד על 183 אלף שקלים בלבד.

 

כושר הגרירה

 

שני כלי הרכב מצטיינים בכושר גרירה טוב כאשר ההיילנדר כמובן עוצמתי יותר ומתאים לנסיעת שטח עם גרירה. הוא מסוגל לגרור 2,000 ק"ג עם בלמים ו-750 ק"ג ללא בלמים. הראב 4 לעומתו מציע רק 750 ק"ג ללא בלמים ו-800 ק"ג עם בלמים.

 

צריכת הדלק

 

מבחינת צריכת הדלק שני כלי הרכב מצוינים. ההיילנדר ייסע 18.1 קילומטרים לליטר בעוד הראב 4 יגיע ל 17.5 קילומטרים לליטר. 

לסיכום, שני כלי הרכב משרתים באופן אופטימלי את הנהגים בעיר כאשר להיילנדר יש יתרון רב בשטח. העוצמה שלו גבוהה והוא מציע שבעה מושבים שיכולים להתאים לכל משפחה. הראב 4, לעומתו, מציע שטח רחב בתא המטען וקלילות קומפקטית שמתאימה במיוחד לנסיעה בתוואי עירוני וחנייה קלה יותר בתנאים האורבניים המאתגרים בישראל.

 

להזמנת נסיעת מבחן לרכבים השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

 




צור קשר

ידוע לי כי הפרטים שמסרתי לעיל יכללו במאגר המידע של יוניון מוטורס בהתאם למדיניות הפרטיות של החברה

* שדה חובה
מבצעים הזמנת נסיעת התרשמות הזמנת טיפול דרכי יצירת קשר נגישות